Ocenjevalci Mednarodnega inštituta za potrošniške raziskave (Mipor) so preverili, kako jasno sta poreklo in sledljivost označena pri sedmih največjih trgovcih v Sloveniji. Najbolj jasno poreklo je bilo označeno pri mesu in jajcih, saj označbe predpisuje evropska uredba, so pojasnili v ZPS.
Pri živilih, kjer zakonodaja ne zahteva jasne navedbe porekla, pa se slika po njihovih navedbah hitro spremeni. Pri mleku je denimo pri nekaterih znamkah navedena le oznaka obrata v Avstriji, kar pove, kje je mleko polnjeno, ne pa, od kod prihaja. Kot bolj pregledno prakso so izpostavili enega od trgovcev, ki ima pri mleku lastne znamke zapisano: surovo mleko slovenskega porekla, polnjeno na Hrvaškem.

Kot pozitivne izjeme so izpostavili tudi označbe orehov, kjer so imeli vsi trgovci jasno navedeno poreklo, pri rižu pa je bila večina označena s poreklom iz Azije. "Čeprav ne gre za lokalne izdelke, potrošnik dobi jasen podatek, ki olajša odločitev," so dodali v sporočilu za javnost.
Potrošniki si želijo jasnih informacij o hrani, ki jo kupujejo, so še izpostavili na ZPS. Kot so dodali, pregledno označevanje krepi zaupanje in omogoča premišljene nakupovalne odločitve.
"Evropska unija je v okviru strategije od vil do vilice jasno poudarila: zaupanje potrošnika je temelj trajnostnega prehranskega sistema. Informacije morajo biti dostopne, sledljive in razumljive - od pridelave do končnega izdelka," so sklenili sporočilo.
Se vam zdijo informacije pomembne? Vam je članek všeč? Delite ga s prijatelji!
Najbolj brane novice:
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV