V poslovnem svetu so pogajanja neizogiben del vsakdana – od dogovorov s strankami do internih usklajevanj znotraj ekip. Uspešna pogajanja ne temeljijo zgolj na retoriki, temveč na strategiji, empatiji in pripravljenosti. V nadaljevanju predstavljamo preverjene metode, ki jih priporočajo priznani strokovnjaki.
1. Poslušanje je močnejše od govorjenja
Scott Walker, nekdanji pogajalec v primerih ugrabitve, poudarja pomen t. i. "level-five mindset" – globokega poslušanja, ki omogoča razumevanje sogovornikovega dojemanja in motivacije. Uporaba tehnik, kot so odprta vprašanja, čustveno označevanje in povzemanje, povečuje empatijo in možnost za sodelovanje, poroča Harvard Business Review.
2. Priprava je ključ do uspeha
Po mnenju članov Forbes Business Development Council je temelj uspešnih pogajanj dobra priprava. To vključuje razumevanje vrednosti, ki jo ponujate, in iskanje skupnih koristi. Ena izmed strategij je "razširjanje pogače" – iskanje dodatne vrednosti, ki jo lahko delite z drugo stranjo.

3. Kreativnost in sodelovanje namesto konflikta
Amy Shoenthal v Forbesu svetuje, da pogajanja obravnavamo kot sodelovanje, ne kot konflikt. Pomembno je razumeti interese druge strani in iskati rešitve, ki koristijo obema. Aktivno poslušanje in raziskava pred pogajanji sta ključna za uspeh.
4. Izogibanje najpogostejšim napakam
Lydia Fenet v Fast Company opozarja na pet pogostih napak: napačen miselni okvir, pomanjkanje priprave, nepoznavanje svojih mej, slabo poslušanje in osredotočenost zgolj na lastne cilje. Pravi pristop je pogajanje kot pogovor, ne kot bitka.
5. Pristop 'win-win'
MindTools priporoča pogajanja, ki temeljijo na medsebojnem spoštovanju in iskanju rešitev, ki zadovoljijo vse vpletene. Aktivno poslušanje, odprtost in razumevanje motivacije druge strani so temelj uspešnega dogovora.
Pogajanja niso le veščina, temveč umetnost, ki jo je mogoče izpopolnjevati. S pomočjo preverjenih strategij iz tujine lahko vsak poslovnež izboljša svojo pogajalsko moč, gradi boljše odnose in dosega boljše rezultate. Ključ je v pripravljenosti, empatiji in sposobnosti poslušanja.

Vir: Harvard Business Review, Forbes in Fast Company
Se vam zdijo informacije pomembne? Vam je članek všeč? Delite ga s prijatelji!
Najbolj brane novice:
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV