Mladi Slovenci, ki so se poznali že od srednje šole, so med študijem ohranili tesen stik in se tik pred diplomo začeli resno pogovarjati o skupnem projektu. Njihove raznolike izobrazbe so se hitro izkazale za prednost: Jona Novljan opravlja doktorat iz biotehnologije, Luka Kovač je diplomirani strojni inženir z magisterijem iz kognitivne znanosti, Klemen Bajt in Miha Gale pa sta ekonomista. Preplet znanj se je pokazal za izjemno pomembnega in uporabnega pri razvoju Majello moških spodnjic, zasnovanih za učinkovito ohlajanje mod in zaščito pred elektromagnetnim sevanjem.
Kaj so nam zaupali mladi podjetniki, si preberite v nadaljevanju.
Kdaj in kje se je porodila ideja za spodnjice Majella? Ste izhajali iz konkretne izkušnje in kdaj ste zaznali podjetniški potencial?
Več let smo se pogovarjali, da smo dobra ekipa in da bi morali nekega dne začeti skupen projekt, a še nismo vedeli, česa naj se lotimo. Prelom se je zgodil decembra 2022, ko smo za praznike obiskali Luko v Bratislavi. Med sprehodom po mestu smo se pogovarjali o marsičem, vmes pa se nam je – malo za šalo, malo zares – utrnila zamisel o moških spodnjicah, ki hladijo moda.
Zavedali smo se naraščajočih težav z moško plodnostjo, nekateri tudi iz lastnih družinskih krogov. Vedeli smo, da morajo biti moda hladnejša od telesa in da oprijete spodnjice niso najboljša izbira za "zdravo moškost", manjkalo pa nam je globlje razumevanje problema. Prepričani smo bili, da tovrsten izdelek že obstaja, zato smo najprej hitro pobrskali po spletu. Izdelka, ki smo si ga zamislili, nismo našli. Sledila je temeljitejša analiza trga in problematike, ki je vse jasneje kazala na resničen problem brez ustrezne rešitve.

Od kod ime "Majella"? Kaj pomeni?
Z imenom smo se dolgo ubadali. Na koncu smo izbrali Gerarda Majello, italijanskega meniha iz 18. stoletja, ki je zavetnik vseh, ki si želijo otroka. Ime se je lepo prijelo, blizu pa nam je tudi simbolika upanja in varstva na poti do otroka.
Kako je potekal razvoj? Koliko časa je minilo od ideje do prve prodajne serije in koliko prototipov ste izdelali pred vstopom na trg?
Pot razvoja je bila kar dolga, a prav vztrajnost nam je omogočila, da smo po dveh letih raziskav izdelek februarja letos samozavestno predstavili trgu. Z delom smo začeli januarja 2023 in po nekaj mesecih so sledili prvi poskusi.
Ločeno smo testirali materiale in kroje. Prve prototipe je zašila mama partnerke enega od nas, nato so se jih lotile šivilje. Ko smo dodelali obliko, smo od treh dobaviteljev prejeli vzorce, jih večkrat popravili in testirali ter prišli do končne različice.
Skupno smo izdelali vsaj 11 prototipov, s prodajo pa smo začeli šele, ko sta kroj in materiali izpolnili naša merila.
Kje in kako so potekale raziskave? S kom ste sodelovali in katera je bila najtežja tehnična dilema? Na čem temeljijo trditve o zniževanju temperature in zaščiti pred elektromagnetnim sevanjem?
Vse od začetka smo na vsakem koraku izvajali testiranja. Na Inštitutu za tekstilno in grafično tehnologijo ter oblikovanje smo merili zračno prepustnost več vzorcev blaga, ki omogočajo naravno hlajenje mod. Od dobaviteljev smo prejeli več deset vzorcev tkanin iz srebrnih vlaken, ki ustavijo sevanje, v Laboratoriju za sevanje in optiko pa smo pri različnih frekvencah izmerili zmanjšanje sevanja. Tako smo izbrali zanesljive in kakovostne materiale.
Ker spodnjice nosi človek, nas je zanimal tudi učinek na telesu. V Laboratoriju za metrologijo in kakovost smo s toplotno kamero opravili meritve na treh prostovoljcih med sedenjem in stojo ter dokazali večje hlajenje v primerjavi z običajnimi spodnjicami. Izvedli smo še interno mesečno merjenje temperature mod pri sebi in prostovoljcih, ki so izmenično nosili Majella in navadne spodnjice. Razlike so bile dosledne in velike – tudi do 1,3 stopinje Celzija nižja temperatura čez dan. Ob podatku, da je razlika ene stopinje lahko povezana s približno 40-odstotno večjo koncentracijo sperme, gre za pomemben vpliv.
Če gledamo nazaj ... Najzahtevnejša naloga je bila izbor materialov in oblike mošnje; obenem smo hoteli doseči učinkovito hlajenje, blokado sevanja, udobje in estetski videz. Želimo si namreč, da bi bil prehod na Majella spodnjice enostaven in brez večjih ovir, saj le tako lahko omogočimo boljše reproduktivno zdravje pri čim več moških.

Kako se vaše spodnjice razlikujejo od drugih podobnih in kaj pravijo prvi uporabniki?
Neposredne konkurence je malo, verjetno zaradi slabe ozaveščenosti o vplivih na moško reproduktivno zdravje. Največ ponudnikov se trenutno osredotoča na blokado sevanja in se ne ukvarjajo s temperaturo. Obstajajo tudi spodnjice za bolj hladno mošnjo, a so izredno redke in pogosto preveč prosojne. V segmentu podpore plodnosti smo prvi, ki lahko dokazano trdimo, da spodnjice hkrati hladijo in ščitijo pred sevanjem – vpliva sta pomembna za moško plodnost in celotno reproduktivno zdravje, vključno s spolnimi hormoni.
Ko smo dobili končni izdelek, smo ga najprej poslali prijateljem in družini. Poročali so o udobju in stalnem hladilnem občutku, vendar smo želeli širši odziv za še bolj nepristanske odzive. Po začetku prodaje smo prejeli vedno več pozitivnih mnenj kupcev. Doslej nismo imeli vračil, čeprav omogočamo 30-dnevno brezplačno vračilo. Spodnjice redno nosimo tudi sami in ko so občasno vse v pranju, se spomnimo, kakšna razlika je med našimi in navadnimi modeli. Dober pokazatelj zadovoljstva je tudi primer kupca, ki je po prvem paru čez dva tedna naročil še 15 kosov.
Kako odgovorno usklajujete zdravstvene trditve z obveščanjem potrošnikov? Katerim predpisom in standardom ste morali zadostiti in kako skrbite za etičen ton pri občutljivih temah o plodnosti?
Že od samega začetka so naše vodilo dokazi in vsako odločitev želimo znanstveno podpreti. Trg plodnosti je občutljiv in velikokrat bolj dovzeten za izdelke, ki obljubljajo hitre in velike rezultate. Zato smo velik del razvoja posvetili literaturi ter pogovorom z ginekologi in andrologi, s katerimi smo potrdili vpliv temperature in sevanja ter potrebo po naslavljanju obeh dejavnikov. Znanje in informiranost prenašamo dalje: pri objavah na družbenih omrežjih in na spletni strani se opiramo na znanstvene vire, čeprav regulatorji ne zahtevajo. A to je naša osebna odgovornost.
Trditve prilagajamo količini dokazov. Naše raziskave potrjujejo učinkovito hlajenje in zaščito pred sevanjem, kar posredno podpira reproduktivno zdravje. Ne moremo pa reči, da spodnjice neposredno izboljšajo plodnost, saj bi za to potrebovali klinični preizkus, denimo s spremljanjem sprememb na spermiogramu. Se pa že dogovarjamo o taki študiji, da bi dodatno okrepili kredibilnost. Regulacija podobnih izdelkov je ohlapna, nadzor je premajhen, pretirane obljube pa so pogoste. Tudi pri trženju preverjenega izdelka je težko dobiti povsem jasne smernice, kaj lahko in česa ne smemo sporočati. Zato posebno pozornost namenjamo etičnemu tonu in transparentnosti.

Ali nižja temperatura in zaščita pred sevanjem prinašata še druge koristi oziroma zmanjšujeta druga tveganja za moško zdravje?
Nižja temperatura in zaščita pred sevanjem vplivata na boljšo funkcijo mod – glavnega reproduktivnega organa. Vplivata tudi na produkcijo spolnih hormonov, na primer testosterona, ki vpliva na počutje, mišično maso in splošno zdravje, kar je pomembno celo življenje, ne le v obdobju načrtovanja družine.
Več raziskav opozarja, da lahko povišana temperatura pusti dolgotrajne posledice in da zmanjša število spermatogonijev, glavne "tovarne" spermijev. Zato je treba biti pozoren že v mladosti, kar potrjujejo tudi ginekologi in andrologi, s katerimi sodelujemo.
Uporabniki pogosto poudarjajo izjemno udobje. Športniki jih nosijo zaradi boljšega hlajenja med vadbo. Klasične spodnjice v trgovinah so pogosto preveč oprijete, zato moški občutijo razliko ob prehodu na spodnjice, narejene z mislijo na moškost; verjetno tudi zato beležimo veliko ponovnih nakupov. Srebrna vlakna, ki blokirajo sevanje, imajo tudi naravni antimikrobijski učinek, kar pomeni boljšo higieno in manj tveganja za okužbe.
Ne priporočamo pa jih za potovanje z letalom, saj so letališki detektorji občutljivi na srebro in varnostnikom ni najlažje razložiti izvora kovine v spodnjicah. (smeh)
Kako ste financirali razvoj?
Financiranje razvojnega izdelka je eden najtežjih delov podjetništva. Pot do uporabnega prototipa je polna testiranj, napak in popravkov: od izbire materialov in krojev do laboratorijskih meritev in poskusnih serij. Zunanja investicija deluje privlačno, a ima svojo ceno, ki jo prej kot slej plačaš z obveznostmi in omejitvami pri odločanju.
Na srečo smo imeli skupaj dovolj prihrankov za prve, začetne faze, kar nam je dalo svobodo, možnost hitrega odločanja brez kratkoročnih pritiskov in brez olepševanja številk zaradi investitorjev. Samofinanciranje nas je prisililo v disciplino pri stroških in nas usmerilo v premišljeno fazno testiranje, hkrati pa nam pušča več manevrskega prostora za naprej. Zdaj, ko razmišljamo o širitvi v tujino, lahko o morebitnih investicijah odločamo s močnejšo izhodiščno točko, z našim tempom in standardi, ki nam ustrezajo.
Kaj se je izkazalo kot najboljša naložba (znamka, marketing, raziskave, razvoj, logistika)? Katere oblike oglaševanja prinesejo največ učinka?
Nimamo "vseh jajc v eni košari". Najboljša naložba za nas je kombinacija razvoja in zgodbe, ki podpira razvoj. Veliko vlagamo v testiranja in transparentno delimo rezultate. Tako gradimo zaupanje in zvestobo, kar se pozna v velikem deležu povratnih kupcev. Ne gre za marketinški trik niti za prazne obljube. Ko vsemu dodamo klasičen marketing, se slika sestavi v celoto.
Najbolje delujejo kanali, ki omogočajo daljšo razlago in širok doseg. Uporabljamo kombinacijo e-knjig, blogov in oglasov na družbenih omrežjih, predvsem na Facebooku in Instagramu. Tam sproti povzemamo rezultate raziskav, odgovarjamo na pogosta vprašanja in razbijamo mite o moški plodnosti. Ključ je, da ne stavimo samo na en kanal ali tehnologijo, temveč ravnotežje med vlaganji v izdelek in komunikacijo.
Kako ste si razdelili vloge v štiričlanski ekipi? Koliko ljudi je danes zaposlenih v podjetju in ali iščete nove kadre?

Vsi štirje pokrivamo celoten razvoj, vendar imamo jasna težišča. Prvi steber so raziskave, razvoj in testiranje, kjer skrbimo za meritve, primerjave materialov in preverjanje krojev. Drugi je prodaja, kamor sodijo marketing, sodelovanja in PR, kjer načrtujemo vsebine, oglaševalske kampanje in partnerstva. Tretji je nabava, kjer iščemo najboljše dobavitelje in proizvajalce. Četrti je logistika, ki vključuje vhodno logistiko, delo z izdelki in odpreme. Nekatere vloge se prekrivajo (na primer prodaja), druge pokriva posameznik (denimo logistika) in po potrebi si pomagamo, ko je kje večji obseg dela. Trenutno nimamo dodatnih zaposlenih, širitev ekipe bo sledila rasti obsega dela.
Kje danes največ prodajate in kdo so tipični kupci?
Trenutno prodajamo v Sloveniji in hkrati prehajamo na tuje trge. Boksarice največkrat kupijo ženske za partnerje, moški pa so jim "za petami", verjetno tudi zaradi uspešnih sodelovanj z vplivnicami. Vplivnežev moškega spola na področju reproduktivnega zdravja v Sloveniji skorajda ni. Veliko moških sliši za nas po priporočilu ali prek oglasov na družbenih omrežjih, ki predstavljajo največji in najboljši prodajni kanal.
Kakšni so načrti za širitev v naslednjih mesecih? Razmišljate o novih izdelkih in partnerstvih?
Idej je ogromno, časa pa premalo. Prvi korak je širitev oglaševanja in prodaje po Evropski uniji. Bliža se praznični čas, november in december sta znana po nakupih in prihaja prva sezona za nas. Pričakujemo jo z navdušenostjo in malo živčnosti.
Imamo tudi nekaj novih idej za izdelke, vendar raje še ne govorimo o podrobnostih, saj raziskave in testiranja še potekajo. Trenutno je glavni fokus na spodnjicah. Partnerstva z vplivneži, klinikami in strokovnjaki nam že zdaj veliko pomenijo in verjamemo, da nam bodo v prihodnje še bolj. Zaradi unikatnosti produkta se manj srečujemo s tekmovalnostjo in več s sodelovanjem. Doslej smo imeli srečo, da so nas vsi deležniki toplo sprejeli ter so bili pripravljeni sodelovati ali pomagati na različne načine.
Naj bo veliko uspeha tudi v prihodnje. Ampak ... če bi lahko zavrteli čas nazaj, bi kaj naredili drugače?
Za nazaj je vedno lahko biti pameten ... V prvem letu nam je manjkal občutek nujnosti. Ker nismo delali z velikim kapitalom, smo imeli občutek, da si lahko vzamemo toliko časa, kot ga pač potrebujemo. Šele pozneje smo se zavedli, kako pomembna je hitrost, ne le zaradi napredka, temveč zlasti zaradi motivacije. Ko se nekaj tednov nič resnega ne premakne, lahko volja in energija hitro padeta, vsak se začne ukvarjati s svojimi podrobnostmi, izgubi se pogled na širšo sliko. Danes bi si zastavili bolj jasne roke in krajše intervale, da bi ohranili tempo.
Kaj bi za konec sporočili podjetnikom, ki razmišljajo o znanstveno podprtem potrošniškem trgu?

Ne bojte se razmišljati drzno. Slovenci pogosto radi začnemo bolj previdno in na majhno, s takim pristopom so primerno majhni tudi rezultati dela. Z majhnimi premiki pa nihče ni zadovoljen in hitro začne zmanjkovati motivacije.
Kaj bi še sporočili na koncu?
Moška plodnost ne bi smela biti tabu. O reproduktivnem zdravju premalo govorimo, še posebej med moškimi. Z Majello želimo spodbujati odprt pogovor. Vsaka izkušnja in vsako vprašanje pomagata rušiti stigmo. Z veseljem prisluhnemo idejam in vprašanjem uporabnikov, saj nas navdihujejo za izboljšave. Upamo, da bomo čim več parom prinesli kanček upanja, boljše počutje in predvsem zavedanje, da lahko na moško zdravje vplivamo tudi z majhnimi, premišljenimi odločitvami.











Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV