Cekin.si
Tina Maze - 3
Kariera

Koliko so vredni 'milijoni' Tine Maze?

N.Š.
30. 01. 2012 09.25
21

Biti Tina Maze včasih najbrž ni lahko. Ljubitelji smučanja te cenijo le, ko so rezultati dobri, takrat je najbolj zahtevna tudi slovenska smučarska zveza, kot se je izkazalo med zadnjim zelo javnim obračunavanjem med ekipo Mazejeve in predsednikom smučarske zveze Lovšetom.

Opevani Tinini 'milijoni': za sponzorje so vredni toliko, kot so jim prinesli koristi. Zveza med sponzorjem in športnikom pač temelji na zaslužku. Ko ni rezultatov, ni denarja.
Opevani Tinini 'milijoni': za sponzorje so vredni toliko, kot so jim prinesli koristi. Zveza med sponzorjem in športnikom pač temelji na zaslužku. Ko ni rezultatov, ni denarja.FOTO: Reuters
Del spora je tudi izpolnjevanje obveznosti do sponzorjev. Šlo je celo tako daleč, da je en tabor drugemu očital, da Tina na leto od sponzorjev že tako ali tako dobi milijon evrov – torej je čas, da vse moči napne še za zbiranje denarja za zvezo in njihove sponzorje. Spor je trenutno v zatišju.

In seveda se je ob tem podatku – milijon evrov – marsikdo vprašal, kaj je na športnikih tako zanimivega, da jim sponzorji dajejo toliko denarja. V primerjavi z nekaterimi drugimi športniki je ta znesek, če drži, pravzaprav drobiž.

A šport še vedno – ne glede na recesijo – obrača velike kupe denarja. Raziskava organizacije Price Waterhouse Cooper je tako razkrila, da so tudi leta 2011 športna sponzorstva na globalni ravni zrasla za več kot 5 odstotkov.

Kot je za business.hr povedala strokovnjakinja za športni marketing Dijana Vetturelli, v ta način komunikacije s potrošniki najpogosteje vlagajo podjetja iz telekomunikacijskega sektorja, banke, zavarovalnice, pivovarne in še nekatera druga podjetja iz prehrambene industrije. Večina sponzorskega denarja gre za ekipne športe ali vrhunske posameznike. Slabši kot so rezultati, manj ali nič je zainteresiranih sponzorjev.

Podjetja športno panogo ali vrhunskega posameznika izbirajo na podlagi ciljne skupine svojih potrošnikov. Sponzorji golfa so zato ponavadi proizvajalci luksuznih izdelkov za tiste z bolj debelimi denarnicami, podjetje za proizvodnjo ledenega čaja bi se na primer raje odločilo za plavanje, ki predstavlja mlade, zdrave in aktivne potrošnike, pivovarne pa so ponavadi blizu, ko gre za nogomet, ki ga spremlja večinoma moška publika. Na kavču in s pivom v roki.

Se pa ne samo sponzorji slovenske smučarske reprezentance, ampak na globalnem nivoju, pogosto pritožujejo, da športniki oziroma njihovi predstavniki v lovu na dobre rezultate med sezono nato pozabijo na sponzorske obveznosti, zato so izplačila predvidenih sponzorskih sredstev na koncu pogosto nižja. Marsikdo to pripisuje tudi dejstvu, da sponzorske pogodbe podpisujejo poslovneži, ki jim je prvi cilj denar in v danem trenutku ne pomislijo na pretirano obremenitev športnikov z 'dodatnimi' aktivnostmi.

Drugi očitek je tudi, da športne organizacije prevelik del bremena za izpolnjevanje obveznosti do sponzorjev prenašajo na športnike in so premalo ustvarjalne pri iskanju drugih rešitev, ki bi v njihovih okvirih prav tako promovirale sponzorje.

Hrvaška 'vaba' za sponzorje: Ivica Kostelić
Hrvaška 'vaba' za sponzorje: Ivica KostelićFOTO: Reuters

Vsak evro za športnika je vreden toliko, kot ima sponzor dobička!

Še posebej pri ekipnih športih velja, da je razmerje med klubom in navijačem skoraj zagotovo za vse življenje. Tudi uspešen posameznik, ki je res dober, ima zveste navijače. Ko gre za kupovanje izdelkov, pa so ljudje precej manj zvesti. Če ste že vrsto let strastni navijači Olimpije, jutri najbrž na stadionu ne boste kričali v podporo Mariboru, a če ste včeraj vozili renault, je prav mogoče, da boste jutri vozili volkswagen, pravijo strokovnjaki za športni marketing.

Vetturellijeva tudi meni, da se izvajanja sponzorskih pogodb obe strani pogosto lotita na napačen način. ''Postavljanje vidnih simbolov, lepljenje nalepk na čelade, očala, šivanje našitkov na oblačila … Vse to za sponzorja nima tako velikega učinka, kot morda kdo misli.'' Neki drugi strokovnjak pa dodaja, da pa je za sponzorja izjemno učinkovito, če športniki z njim aktivno sodelujejo tako, da imajo neposreden stik s potrošniki – se na primer pojavijo na dogodku sponzorja.

Skupina Raiffeisen, ki na primer sponzorira hrvaško alpsko reprezentanco, njihovega paradnega konja Ivico Kostelića, Snježne kraljice ter združenja hrvaških trenerjev in učiteljev smučanja na snegu, ob tem v tej državi podpira še košarkarski klub Cedevita ter še manj znane in lokalne projekte s področja malega nogometa, rokometa, atletike, športnega ribolova …

Izplača se jim, so povedali. Razmerje med vložkom in zaslužkom je v primeru smučanja po zaslugi Kostelića 1:4,67. Za vsako vloženo kuno, so ustvarili 4,67 kune v vrednosti medijske prisotnosti. V primeru kluba Cedevita je to razmerje kar 1: 40,40. V tem času pa so na trgu močno utrdili blagovno znamko.

Cilj sponzorstev je tako seveda dobiček podjetja. Kako radi imajo tisti, ki za to še imajo denar, sponzoriranje projektov, kjer protagonisti medijski prostor raje zasedajo v obliki opisanih prepirov, pa bo še videti najbrž takrat, ko bodo podpisovali nove sponzorske pogodbe.

 

Komentarji (21)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
User270694 30. 01. 2012 08.41
+3
Dolgo časa je bila tiho in požirala. Športniki zabavajo ljubitelje športa in skrbijo za dobro (ali) slabo vzdušje. Če dela, naj dobi plačano. A naj bi smučala za 400 evrov na mesec? Zakaj ne bi dobro živela, če v delo vlaga vso svojo energijo?! Zvezo boli, ker misli, da so jo oni "ustvarili"... Škoda besed in hvala bogu za tak članek. Mimo grede, Katarina Srebotnik je že leeetaaaa nazaj imela milijon na svojem računu, pa se nihče ni spotikal ob to (ne da bi se morali, samo za primerjavo). Srečno Tina!
imnesi 30. 01. 2012 09.01
+5
Srebotnikovo ni plačevala zveza, ampak je zaslužila z nagradami na turnirjih in sponzorji. Je pa le razlika med tem in izsiljevanjem in zahtevanjem denarja od zveze.
User270694 30. 01. 2012 10.01
+3
Js tud zahtevam denar od neplačnikov, ker tud js moram živet. In ne, ne zadovoljim se s 500 evri na mesec, čeprav so nekateri čarovniki in s tem preživijo. Zakaj bi morala imet slabo vest, da dobim več na svoj račun od delavcev? Žal mi je zanje, to je res in privoščila bi jim minimalno 1500 na mesec. Ne bom se pa podala v iste vode, če mi le ni potrebno. Svoje sponzorje je sama našla oz. njena ekipa. Ni tako dolgo nazaj, ko je dobivala isto količino denarja kot ostali reprezentantje. S tem, da je imela veliko boljše rezultate. A to je pa fer? Pa ne bi zdej o tem, ker se ne kregam - je drugače brat, kot slišat (in tudi ne napadam nikogar, najmanj Srebotnikovo, ki si je denar zaslužila sama). Če nočemo ime šova, pa ukinimo smučanje. Navsezadnje ukinimo SZS - zakaj jo rabimo. Zakaj rabimo demonstratorsko vrsto? Lepo služijo denar za hobi. Mene Tina razveseli, demonstratorji me ne. Težko je tkole razložit kaj hoče kdo povedat no.
imnesi 30. 01. 2012 10.47
+4
Ja, fer je, da je dobila isto kot vsi ostali. Ker treba je vedeti, da SZS ni sponzor in da oni nimajo neke ogromne vreče denarja, ampak je njihovo poslanstvo to, da omogočijo športnikom treninge, trenerje,... in še to samo v okviru finančnih zmožnosti. Če je nekdo tako dober, kot je Tina, si sam pridobi sponzorje in se financira še od njih in magari obogati na ta račun. Hvala bogu da lahko! Samo zvezo izcuzat do zadnje kaplje, ko je jasno, da denarja ni, je pa malo egoistično. To je pa treba priznati. Ne glede na to, da gre za vrhunskega športnika. In to, da si zasluži, je po eni strani res. Kdo jo bo pa plačal, je pa druga stvar. Nikjer v svetu nacionalne zveze nimajo denarja za bogatenje športnikov. Športniki bogatijo na račun nagrad na takmah in sponzorjev. To je ja logično in pošteno.
random.slo 29. 01. 2012 13.46
+20
Res se vidi, da smo Slovenci tako za&&eban narod, da kar glava boli.
User415951 29. 01. 2012 12.36
-2
neumna primerjava " Če ste že vrsto let strastni navijači Olimpije, jutri najbrž na stadionu ne boste kričali podporo Mariboru, a če ste včeraj vozili Renault, je prav mogoče, da boste jutri vozili Volkswagen",mogoče pa FIČOTA
User325018 29. 01. 2012 12.34
+6
nisem še prebral celega članka pa mi je dvignilo KAPO... ljubitelji smučanja.. PREJ BI REKEL NOVINARJI MRHOVINARJI...
leona911 29. 01. 2012 16.42
+6
PREBERI ga. Potem pa piši komentarje. Ko boš ugotovil ali je naperjen proti Tini kot misliš ti, ali govori o vrednosti rezultatov za dobre sponzorske pogodbe.
mali_mali 29. 01. 2012 12.17
+41
Poglejmo čisto iz človeške plati. Normalno da zahteva denar, zahteva tisto kar ji pripada. Seveda mora tudi ona izpolnjevati obveznosti do sponzorjev. Za ta šport ni več ravno najmlajša, je pa super, za kar je razumeti da hoče dobiti čim več. Vprašanje prihodnje sezone, se bo še odločila za tako garanje? Morda jo je Masi res spodbudil k bolj komercialnemu razmišljanju a rezultati so, čeprav še letos ni bila prva. Forma vrhunska. Vprašanje pa je kaj bi bilo z dolgovi zveze če bi prenehala tekmovati, če ji še sedaj ko je v samem vrhu, z raznimi izgovori ne izplačujejo redno. No pa to ni bilo samo pri njej, spomnimo se Svetove in še katere ki je končala... Tina ni samo vrhunska športnica je tudi vredu osebnost, se na postavit zase in ne nazadnje nihče ni idealen.
NiNasVec 29. 01. 2012 12.24
+3
Bravo! lepa obrazložitev navadnim ''osebkom''. če hočjo nej razumejo ,čene pa nej bojo tiho!:)
falotka1234 30. 01. 2012 08.42
ja res je tako
User840086 29. 01. 2012 12.08
+5
ja res treba pustit tinu na miru mnoge eks jugosla republike bi rada imale tinu
ochi 29. 01. 2012 13.00
+1
pa neka?
retropil 29. 01. 2012 11.47
-7
ej tut če je miljon prot drugim športnikom drobiž, je za sezono treningov in tekmovanj več kot dovolj! ta massi a kaj je, jo je čist pokvaru... sam še grabla bi dnar z vseh koncev... zmaga naj kako tekmo, pa bo kuj več dnarja!
NiNasVec 29. 01. 2012 12.06
+10
tiho bodi! neandertalec! pejdi ti zastopat našo državo po belih strminah! pa ti ne bomo niti ficka dali!
User745351 29. 01. 2012 12.43
+0
ali veš kaj,ti retropil.tina je za slovenijo več vredna,kot vsi naši kvazi politiki skupaj,zato bodi tiho.
chili 29. 01. 2012 11.44
+56
Foušija ne pozna meja Pustite Tino na miru,je edina ki pošteno zasluži denar
NiNasVec 29. 01. 2012 12.07
+17
Se strinjam 100%!
ochi 29. 01. 2012 13.01
+2
pošteno služi denar? ga ni pošteno zasluženega denarja. ne za 3 evre na uro, niti za par tisoč.
chili 29. 01. 2012 13.07
+4
poccorocco ima pač srečo in znanje
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Spremeni nastavitve piškotkov Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2025, Cekin.si, Vse pravice pridržane Verzija: 1103