Cekin.si
image (28)
Tema tedna

Poglejte to katastrofo! Tako je 'mojster' Ani in Mateju uničil hišo!

Natalija Švab
01. 12. 2011 12.24
26

Gradnja ali prenova doma je vedno precej stresno in naporno opravilo. Potrebujete načrt, denar in na koncu še primernega mojstra. Slaba kombinacija naštetega pa se lahko konča s pravo katastrofo!

V praksi je tako, da si večina želi, da bi bilo narejenega čim več za čim manj denarja. Tako mojstre ponavadi poiščemo glede na priporočila prijateljev in znancev ali pa pokličemo tistega, ki v oglasniku ponuja najnižjo ceno.

Za zasebno gradnjo v Sloveniji tudi večinoma velja, da se premalo zavedamo, da gre pri naročniku in mojstru pravzaprav za poslovni odnos. Pomanjkanje tega zavedanja pa vodi v to, da še vedno prednjači najemanje izvajalcev le na podlagi ustnih dogovorov, brez pogodb in posledično garancij.

Ko se zaplete s končnim izdelkom, pa nastopita jeza, prepir, pojejo celo pesti. A ponavadi je tisti, ki ostane z dolgim nosom, naročnik, saj se ni pravočasno in ustrezno zaščitil.

To se je na primer zgodilo Mateju, ki je svojo zgodbo zaupal obiskovalcem enega od slovenskih spletnih forumov. Najel je krovca, ki naj bi na streho namestil novo kritino. Ta je prišel, izdelal ponudbo, s katero je bil Matej zadovoljen, in začel delati. Težave so se začele, ko je končal.

Krovec mu je izdal račun, ki je bil 1000€ višji od dogovorjene cene, trdil je, da se je pač uštel, ko je v ponudbi računal površino strehe in je zato pripravil predračun s prenizkim zneskom. Ker gre za enostavno dvokapnico, je Matej prepričan, da je to storil namenoma, da bi bila na začetku njegova ponudba najugodnejša.

Še dodatno pa se je zapletlo, ker je bila tudi izvedba pod sprejemljivo ravnjo. Sekundarna kritina je, čeprav je troslojna, puščala že ob rahlem dežju, delavci so spraskali žlebove, enega z lestvijo celo zmečkali. Obrobno pločevino obrezali slabo, napake, na primer prevelike presledke, pa so enostavno zalili s silikonom. Mateja tudi skrbi sumljiva konstrukcija nadstreška, za katerega dvomi, da bi prenesel večji snežni metež.

Zgodba se končala tako, da je obveljala volja izvajalca, vključno s ceno, popravil je le nekaj najgrših in najbolj očitnih napak.

Podobno slabo izkušnjo, le da je na koncu plačala 4-krat višji račun, je imela tudi Ana. Obnova starega stanovanja se je spremenila v nočno moro, ko je mojster, ki bi naj izravnal strope in zamenjal okna, to storil tako, da je bila končna cena astronomska, pri tem pa je močno poškodoval zunanjost objekta in tla stanovanja, čeprav je bilo dogovorjeno, da bo vse primerno zaščitil. Ker je Ana delno plačala vnaprej, manevrskega prostora za pritožbo ni imela, saj bi v tem primeru izgubila že plačan znesek, prav tako nobene podlage za tožbo. Mojster je delal na črno, pisnega dokaza Ana ni imela nobenega.

Takšnih zgodb ni malo, kljub mnogim opozorilom ljudje tudi pri večjih investicijah najemajo mojstre, ki odnesejo denar, znesek povedo šele na koncu, za seboj pa pustijo slabo opravljeno delo. Redki niso niti primeri, ko se naročniki in obrtniki srečajo na sodišču. A tja seveda lahko gredo le tisti, ki imajo za to podlago, torej pogodbo!

Bogdan Oblak z Obrtno-podjetniške zbornice Slovenije zato svetuje, da potencialnega izvajalca del najprej temeljito preverite in ugotovite, ali imate zares opravka z registriranim ponudnikom storitev. “Praviloma bo delo prek takih izvajalcev bolj kakovostno opravljeno. Za opravljena dela pa izvajalec nudi garancijo. Vgrajeni materiali so po večini boljše kakovosti.” Čeprav je splošno prepričanje, da so “lokalni, neregistrirani mojstri” cenovno ugodnejši, Oblak meni, da na koncu pogosto ni tako. “Delo na črno namreč potrošniku ne daje nobene garancije za opravljena dela, uveljavljanje povračila stroškov zaradi nekakovosti pa je praktično nemogoče. Cene na črno so praviloma le nekoliko nižje od legalnih, kar pa zaradi že omenjenih negativnih učinkov v "paketni analizi" ponudbe ne igra najpomembnejše vloge. V dobrih pogajanjih se večinoma izkaže, da je legalen izvajalec lahko tudi finančno ugodnejši.”

Seveda pa to ne pomeni, da so v osnovi registrirani izvajalci boljši ali bolj vredni zaupanja. Le zato, da se v odnosu z njimi lahko zaščitite, ker so obvezani izdajati račune in jamčiti za svoje delo. Seveda pa le, če se boste v odnosu z njim kar najbolje zaščitili sami!

Pametno je izbrati izvajalca del v bližnji okolici. Tako boste lahko o kakovosti njegovega dela povprašali tiste, ki z njim že imajo izkušnje. Da bi bila dela dobro izvedena, je dobro izbrati strokovnjaka za določeno področje – torej, če menjujete strešno kritino krovca, če fasado, nekoga, ki se ukvarja s tem. Mnogi svarijo pred 'strokovnjaki za vse', ki vam bodo hišo zgradili, pokrili in še nasadili sadno drevje.

Vsekakor pa je pomembno, da zberete več ponudb in izmed njih izberete najugodnejšo. A pri tem velja nekaj pravil:
Potencialnim izvajalcem morate natančno povedati, katera dela bo treba opraviti, le v primeru, če bodo vsi pisali o enakem obsegu del in materialih, boste namreč lahko zares primerjali ponudbe in izbrali najugodnejšo.

Ponudba ali predračun mora vsebovati:
- naziv izvajalca in naročnika,
- številko ponudbe,
- datum ponudbe in rok veljavnosti,
- vsebino (spisek del, materiala, ceno dela, ceno materiala,  skupno ceno, rok in način plačila, rok in način izvedbe),
- žig in podpis ponudnika.

Že to, da zahtevate dobro pripravljeno ponudbo, bo izvajalcu dokaz, da želite kakovostno opravljeno storitev. Je pa tudi zaščita za izvajalca, da naročnik v okviru iste cene ne bo zahteval dodatnih del.  

Od ponudbe do dobre zaščite, ki bo držala tudi na sodišču, je zdaj le še korak. Podpisati je treba pogodbo, ki mora vsebovati:
- številko pogodbe
- ime, priimek, naslov naročnika
- naziv in naslov izvajalca
- opis projekta iz ponudbe

- številka in datum ponudbe ali predračuna
- rok za izvedbo del, kot je to opisano v ponudbi oziroma dodatni roki
- morebitne kazni v primeru zamujanja (razen v primeru višje sile)
- sodišče, ki je pristojno za reševanje morebitnih sporov (naziv in kraj pristojnega sodišča).
- pogodba mora biti pisana v dveh izvodih, za vsako stranko po en izvod
- kraj in datum podpisa pogodbe
- podpisa naročnika in izvajalca, žig izvajalca

Načeloma sicer velja, da je med obema stranema pogodba vzpostavljena, če naročnik v roku, ko je ponudba še veljavna, ponudbo nedvoumno potrdi, da jo sprejema, pa čeprav ne gre za podpisan papir. To stori tako, da npr. plača aro, a imejte v mislih, da je pogodba v pisni obliki neprimerno bolj učinkovita!

Večina tovrstnih pogodbenih razmerij se sicer konča z zadovoljstvom na obeh straneh, a lahko se seveda tudi zaplete. Pogosto pri ceni. Lahko se pojavijo nepredvidene in šele pozneje odkrite pomanjkljivosti na objektu, ki zahtevajo večji in dražji poseg. Vendar pa velja, da mora izvajalec naročnika o obstoju in vrsti vzroka za povišanje cene in višini povišanja obvestiti takoj, sicer do plačila razlike ni upravičen. Če torej naročnik za višjo ceno izve šele po koncu del, ko je treba izvršiti plačilo, mu razlike med končno ceno in ceno iz predračuna ni treba plačati.

Pogost je tudi primer, ko naročnik po opravljenih delih odkrije stvarno napako. Če se je to zgodilo pred končnim plačilom, lahko znesek v višini vrednosti napake obdrži, dokler izvajalec le-te ne odpravi. Če se to zgodi pozneje, pa mora izvajalca pisno obvestiti o napaki v roku dveh mesecev od odkritja napake. Pritožba mora biti obvezno izrečena pisno, shranite tudi potrdilo o oddaji pisemske pošiljke. Izvajalec je nato naročniku dolžan v roku 8 dni sporočiti, ali bo napako popravil, vrnil sorazmerni denarni znesek, znova opravil storitev ali pa morda vrnil celotni znesek.

Možno je seveda, da napake tudi ne prizna. V tem primeru lahko naročnik za začetek na pomoč pokliče sodnega izvedenca ali pravico išče na sodišču. Pri tem velja opozoriti, da ne eno ne drugo ni zastonj, poleg tega je možno, da je napaka, čeprav obstaja in je grda, v okviru stroke še vedno sprejemljiva.

Pa vaše izkušnje z gradbenimi mojstri? Ali pa ste morda sami obrtnik – kakšne so vaše izkušnje s strankami? Povejte svoje mnenje in nas spremljajte na Facebooku! 

 

Komentarji (26)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
User470372 02. 12. 2011 07.31
+4
Meni je pooblaščeni servisatn odpeljal hladilnik na popravilo nazaj ga ni bilo več. rešitev le oseba tožba in nič drugega (njegova žena-servisantova, pa dela na osdišču) fino ne!!
User513890 07. 12. 2011 08.14
+1
pikapokad : vzami si časa in pobrskaj po stricu Googlu. Prišla boš do zakona o varstvu potrošnikov. Tam piše (upam, da se ne moti), da v primeru, da pooblaščeni servis NI popravil izdelka v 45 dneh lahko sledi kazen cca 40.000€ za pravno osebo. Kazen sledi tudi direktno odgovorni fizični osebi. Začni takole : napišeš priporočeno pismo s povratnico. Odgovoriti ti mora v 8 dneh. Naslednja zadeva je stik z generalnim uvoznikom. Prav tako preko priporočenega pisma s povratnico. Ko to storiš boš imela vse adute v roki. Tudi povračilo stroškov, ker v času ''popravila'' nisi imela nadomestnega izdelka. Vas pa opozarjam na (vsaj) tri neumnosti, ki jih ponavadi naredite, ko serviser pride popravit stroj : - takoj zahtevajte delovni nalog na vpogled in si zabeležite uro prihoda. - ne oddajajte izdelka serviserju brez reversa, kjer je TOČNO napisano za kateri izdelek s tovarniško številkjo gre. Hkrati zahtevajte delovni nalog Z IMENOM IN PRIIMKOM SERVISERJA ter polnim naslovom servisa. - ne nosite izdelkov direktno na servis, temveč v trgovino, kjer ste ga kupili. Tako namreč pravi zakonodaja. Nikar se ne bojte inšpektorjev in sodišč! Če boste pred servisom prebrali svoje pravice, potem si boste prihranili kar nekaj sivih las. Prodajalci in serviserji vas bodo poiskušali prepričati v raznorazne stvari, samo da ceneje (seveda oni) pridejo skozi. Se pa globoko opravičujem VSEM tistim, ki pošteno delajo in naredijo več, kot jim veleva zakon. Takšne potrošniki seveda nagradimo, saj ostanemo njihovi zvesti kupci. Nikar se ne bojte inšpektorjev in sodišč! P.S .: V primeru, da vam zadevo ne morejo popraviti vam lahko ponudijo POPOLNOMA ENAK izdelek. V tem primeru je boljše tak izdelek vzeti. V kolikor takšnega izdelka nimajo, vztrajajte na izdelku, ki je v ISTEM cenovnem razredu (v tistem trenutku) in ne pristanite na to, da vam ga zamenjajo s podobnim v časau nakupa. Primer : TV je stal pred 12 meseci 1.300 €. Danes za ta denar dobite veliko boljši izdelek.
rakasam 01. 12. 2011 15.47
-1
kaj te brezveznosti pišete... naj mal zakone spremenijo da bodo kupci oz naročniki določenih gradbenih del lahko imeli kam pritožit če izvajalec svojega dela ne izvede ... ker nekateri ljudje slepo zaupajo izvajalcem in jim plačajo tudi v naprej. in potem pride do natega...PRAVICO IŠČE NA SODIŠČU ne priporočam nobenemu ker se vleče leta in leta hiša je pa še vedno nedokončana... KRIV JE ZAKON IN IZVAJALCI DEL GA S PRIDOM IZKORIŠČAJO MI NAROČNIKI (PLAČNIKI) PA NE MOREMO PRAV VELIKO UKRENITI ...
User513890 07. 12. 2011 08.25
+2
Saj je zakonodaja dobra, samo kot naročniki smo velikokrat nerodni. Pri gradbenih delih je zadeva kar precej enostavna. Ker potrebujete načrt in s tem tudi kalkulacijo del. Torej: z gradbincem sklenita pogodbo videno kupljeno. Gradbinec se zaveže. da bo s predpisano kvaliteto opravil VSA dela, potrebna za izvedbo projekta. Mislim da po noveli zakonodaje potrebuje gradbinec za vsak poseg tudi nadzorno osebo. Kdor nima denarja, naj se tudi ne loteva ''biznisa''. Torej - nobenih avansov. V pogodbi se dogovorite tudi o načinu plačila. Predlagam 2/3 ob končanem delu, 1/3 pa po cca 14 dneh odnosno po odpravi napak. Vendar pazite. Vsaka vaša želja izven pogodbe pomeni dodatna dela in dodaten denar. Izkoristite zakon ponudbe in povpraševanja! Trenutno je gradbincev preveč. Pa še eden nasvet. Ni zmeraj najcenejši tudi v končni ceni najcenejši. Naj vam ne bo odveč povprašati vsa 12 prijateljev za mnenja o izvajalcih. Obrestovalo se vam bo. Mogoče za malo več denarja dobite kvalitetno izvedena dela na obojestransko zadovoljstvo.
smarjan 01. 12. 2011 15.25
+13
Kam, kje naj pogledam to katastrofo? malce se hecamo kajne?
User811188 01. 12. 2011 15.00
+4
Pri takšnih poslih obvezno sklenite pogodbo! In pa seveda angažirajte nadzornika, strošek nadzornika se vam bo poplačal s kvaliteto, predvsem pa pri končnem obračunu, kjer vam bo nadzornik pomagal. izvajalci poizkušajo takšne in drugačne finte, da bi od naivnih naročnikov izvlekli čim več denarja.
McClain 01. 12. 2011 11.33
+23
Slovenija moja dezela. Sam sem naredil se 2.000 ur na hisi, da sem jo spravil v red in sisam 95% obrtnikov na vseh podrocjih. Tako je pac v Slo.
User508468 01. 12. 2011 11.03
+8
sam svoj mojster...
User437882 01. 12. 2011 11.03
+14
Ma bolj kot odvetnika svetujem najem strokovnjkakov za lomljenje kosti. So precej bolj učinkoviti in delujejo tudi kot preventiva za naslednje stranke. No pri meni so stvari tudi zakomlicirale glede dogovorjene cene, vendar nisem popustil ter sem mu plačal dogovorjen znesek. Sicer so bile razne grožnje .... ampak kar je prav je prav. V najslabšem primeru bi se zatekel k rešitvi iz začetka.
Tadej Bu?ar 01. 12. 2011 11.52
+17
točn tko! kar se začne na črno treba na črno tud končat!
smarjan 01. 12. 2011 17.13
+2
hahahahaha.....sedi 5 !
User378203 01. 12. 2011 10.25
+11
Ko se dogovrim za posel z izvajalcem,naknadno višanje cene po opravljenem delu ni več možna. To opozorim tudi takoj na začetku.Se pa držim zahtevanega inne večam zahteve. En mandelc je hotel tožit,ker je povečal ceno za 40% po opravljenem delu ,pa mu tega nisem bil priravljen plačat plačal sem mu dogovorjeno,imel sem namreč ugodnejše ponudnike.Pa je dal na izvržbo,kot da se bom ustrašil. Najel odvetnika naredil pritožbo ,pa je ta krajšopotegnil.Zato moj nasvet.Ne se ustrašit sodišča in izvršbe-pritožba na izvršbo pa naprej na sodišče pa naj dokaže ,dobro je imeti pisno pogodbo o delu. Te goljfive izvajalce je treba naučit rek obljuba,beseda in pogodba velja.
viking76 01. 12. 2011 09.54
+51
Poglejte to katastrofo! Tako je 'mojster' Ani in Mateju uničil hišo! tole je naslov, kaj pa naj pogledamo? Kje so slike, da jih pogledamo? Kdo je to delal, da se drugi ne zafrknejo? Aja pri izmišljotinah je težko kakšno verodostojno sliko pokazati.
User508468 01. 12. 2011 11.05
+8
ana in matej sta simbolični osebi ravntako "primer"
leona911 01. 12. 2011 11.17
+2
Primera žal nista izmišljena.
Tadej Bu?ar 01. 12. 2011 11.54
+7
to razumem. ne razumem pa tega: Poglejte to katastrofo!
viking76 01. 12. 2011 09.52
+4
ne se hecat s svojim denarjem tako, da neke lopata mojstre najemate. Hiško ali stanovanje kupiš ali preurejaš enkrat ali dvakrat v življenju in je škoda tistega denarja, ki ga kao prišparate, ko najamete kvazi mojstre. Raje plačaj 15% več in imaš narejeno tako kot se zagre in ne rabiš loviti osebkov po svetu, da ti popravijo kar so zašuštral.
User68880 01. 12. 2011 08.45
+26
druga slika je hiša oz. vila od Bruca Willisa, ki jo ima v Idahu. lahka bi dal res eno sliko ,ki je "uničena" od takih in takih mojstrov, ne pa Brucovo ,ki je urejena do zadnje podrobnosti
User482153 01. 12. 2011 08.34
+17
Ana, Lojze, Joze...blablabla... Vemo, da so tezave z raznimi "gradbeniki", vendar je clanek popolnoma izmisljen...
User340057 01. 12. 2011 14.34
+3
točno tako- če delaš na črno se boš še bolj potrudil od registriranega izvajalca, ker boš sicer takoj ostal brez dela. dovolj je že ena nezadovoljna stranka.
User490658 01. 12. 2011 06.19
+16
Odločil sem se za podjetje, ki je preverjeno, brez težav sem dobil gradbeno dovoljenje, poslali so mi predračun s popusti in ugodnostmi, smo podpisali in danes že stanujem v svoji hiški, katero so naredili po mojih idejah, brez dodatnega plačila. Vsi ki so delali pri meni so izstavili račune in vse je čisto, brez raznih stresov in vsi smo zadovoljni. Res pa je, da sem zato, da sem prišel do takšnih izvajalcev, porabil več časa kot za pridobitev vseh dovoljen. Potrebno je biti vstrajen in ne vse na prvo žogo, kar ti nekateri "kvaz"i izvajalci ponujajo. Priporočam potrpežljivost in preračunljivost. Pa Srečno!
saintjozef 01. 12. 2011 01.17
+6
Dober nadzorni vam za svoje plačilo prihrani dvakratni znesek tega.
User52994 30. 11. 2011 22.46
+67
Podobno slabo izkušnjo, le da je na koncu plačala 4-krat višji račun, je imela tudi Ana. Obnova starega stanovanja se je spremenila v nočno moro, ko je mojster , ki bi naj izravnal strope in zamenjal okna, to storil tako, da je bila končna cena astronomska, pri tem pa je močno poškodoval zunanjost objekta in tla stanovanja, čeprav je bilo dogovorjeno, da bo vse primerno zaščitil. Ker je Ana plačala vnaprej, manevrskega prostora za pritožbo ni imela, prav tako nobene podlage za tožbo. Mojster je delal na črno, pisnega dokaza Ana ni imela nobenega Če je plačala v naprej, kako je lahko plačala 4x krat več kot pa sta rekla na začetku! Če je plačala na koncu, je pa sama kriva, da je, sploh ker je delal na črno. pri tejle zgodbici neki ne štima...
boy36 01. 12. 2011 02.20
+14
...pomeni da je cela zgodba izmišljena.Sicer se pa strinjam da je za vsako delo potreben predračun ampak ne tak ohlapen mora biti definiran,avans naj ne bo večji od 50% ,povprašat za reference in te tudi naključno malo preverit in kar se jaz tudi poslužujem da pred avansom napiševa koliko lahko max odstopa končna cena na računu.
leona911 01. 12. 2011 11.19
-1
Pomeni, da je 'Ana' - ime je spremenjeno, zgodba pa ni izmišljena, vnaprej plačala 80%, po opravljenem delu je sledil nov račun in grožnje, zato je raje plačala zahtevano, saj ni imela dokazov s katerimi bi se zaščitila pred 'mojstrom'.
Tadej Bu?ar 01. 12. 2011 11.56
+3
takih zgodb je več tko da se v imenu Ana lahko prepozna marsikdo no. Ti pa skos isto ponavlaš bad :S drgač pa tale portal je katastrofa. Tukej članek o Mateju in Ani, na naslovnici članek o Janezu z najvišjo pokojnino, Notr pa zvemo da so imena simbolična ful dobro kaj na tem portalu ni simboličnega hh
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Spremeni nastavitve piškotkov Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2025, Cekin.si, Vse pravice pridržane Verzija: 1087